BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Powered By Blogger

Tuesday, February 22, 2011

8 petanda mungkinkah DIA jodoh kamu

petanda 1 : apa yang penting .... kerjasama :)
-rahsia sepasang kekasih untuk tahan lebih lama ialah saling KERJASAMA . kamu dan si dia selalu dapat saling bantu membantu dalam urusan remeh atau besar . paling penting , selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama .

petanda 2 : biar nampak bersahaja depan kamu :)
-salah satu kriteria yang menetukan sesuai atau tidaknya si dia sebagai jodoh kamu atau bukan , adalah kemampuannya bersikap bersahaja d depan kamu . cuba sekarang perhatikan , apakah gerak-gerinya , caranya berpakaian , warna rambutnya , caranya berbicara serta tertawanya memberikan 1001 erti buad kamu ? apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuad2 . jika tidak , maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu !

petanda 3 : i can read your mind , and u can read my mind :)
-adanya deria batiniah membuad hati kamu berdua dapat selalu saling tahu . dan bila kamu atau dia   dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta  perasaanya satu sama lainnya pada situasi tertentu .jika kamu dan dia ada perasaan begini , selamat ! dialah destinasi kebahagiaan kamu .

petanda 4 : pada syurga di wajahmu :)
-bersamanya dapat membuad perasaan kami menjadi tenang , selesa dan tanpa perasaan tertekan . berjam2 bersamanya , setiap waktu dan setiap hari tanpa membuad kamu merasa bosan . ohh , hanya dengan melihat mukanya , kamu boleh sejuk dan ceria . inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat .

petanda 5 : bak kata Adira 'ku ada kamu' :)
-dia selalu ada untuk kamu dalam apa situasi pun . dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka . percaqyalah pesangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang surut , suka duka saat bersama . sekarang , cuba ingat kembali , apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah ? dia selalu faham saat emosi kamu terganggu ? dia tahu keadaan waktu kamu sakit ? jika ya , tak salah lagi kamu telah menemui orang yang tepad .

petanda 6 : terima diriku untuk siapa diriku :)
-dia tak peduli dengan masa lalu keluargamu dan dia tidak peduli dengan sejarah hidupmu . dia juga tak malu2 menceritakan masa lalunya . nah , kalau begitu , ini bererti si dia sudah siap untuk menerima kamu seadanya . tapi jgn seseklai menipu dalam hal2 sebegini kerana kesannya sangat teruk !

petanda 7 : walaupun buruk , tetap sayang :)
-setiap orang pasti memiliki kekurangan dan kamu tak malu2 perlihatkan pada si dia . bahkan pada saat kamu tampil 'buruk' di depanya sekalipun , si dia tiada masalah misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama 2 hari . pasangan yang baik menerima keburukan dan kelebihan pasangan dengan positif .

petanda 8 ; tiada rahsia antara kita :)
-bila merasa rahsia kamu akan lebih selamat di tangannya daripada sahabat-sahabat kamu yang lain . atau kamu merasa sudah tak dapat menyimpan rahsia apa pun darinya , maka berbahagialah ! kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan !

p/s : aku kebas dari REMAJA 15feb .

0 comments: